وانیل

جهت استعلام قیمت و سفارش، تماس بگیرید:
وانیل

وانیل طعم دهنده ای است که از ارکیده های جنس وانیلی که دارای پایه‌ای رونده بوده و گل های آن به شکل خوشه ای می باشند و بومی جنگل های مرطوب قاره آمریکا است، گرفته شده است.

کلمه وانیل، مشتق شده از کلمه اسپانیایی vaina (به معنای غلاف یا غلاف)، وبه عنوان “غلاف کوچک” ترجمه می شود. وانیل به صورت سنتتیک بیشتر مصرف می گردد و با استفاده از پروپیلن گلیکول و افزودنی‌های دیگر تولید می‌شود. عصاره وانیل توسط لوبیای وانیل خرد شده ، پوشش دهی در اتیل الکل و آب به مدت تقریبا 48 ساعت ساخته می شود. سپس مخلوط به مدت چند ماه نگهداری و سوپس فیلتر می شود. بر اساس گزارشات FDA حدود35/13 اونس عصاره خالص وانیل از هر گالن وانیل طبیعی با 35 % الکل و 65% آب استخراج می گردد.

نتیجه این فرآیند اسانسی معطر و شفاف خواهد بود.در غلاف وانیل 2-1/5 ماده موثره وانیلین وجود دارد عطر و طعم معروف با وانیل ترکیب شده از ترکیبی پیچیده و متنوع است ترکیبات شیمیایی. حدود 170 جزء فرار، که بیشتر آنها کمتر از 1ppm می باشد.

وانیلین به عنوان مهمترین عامل عطر و طعم عمل می کند . بیشترین مورد مصرف وانیلین خرسی در بازار وانیل تجاری خرسی نشان می باشد که دارای کیفیت ممتاز در بسته بندی 500 گرمی می باشد.فران دومین ادویه گران قیمت جهان است.امروزه ماداگاسکار و اندونزی بیشترین کشت وانیلین را در بین کشور های جهان دارند. وانیلین برای جلوگیری از پیری پوست و تقویت سیستم عصبی مفید می باشد.

کاربرد وانیل :

-این محصول در محصولات پخته شده، نوشیدنی ها، دسر ها ویا سس هااستفاده می شود. از عطر وانیلین تنها در دسر های سرد استفاده نمی شود، بلکه در بعضی از نوشیدنی های گرم نیز کاربرد دارد تا عطر و طعم های دیگرمانند چای، قهوه یا حتی شیر را اضافه کنید. در نوشیدنی های مختلف مانند کرم ایرلندی وپودینگ های میوه ای و کم چرب استفاده می شود.

-بیشترین مصرف وانیلین خرسی در تولیدات کیک و کلوچه و شیرینی شکلات و دسرهای لبنی و غلات می باشد.