سوکرالوز

جهت استعلام قیمت و سفارش، تماس بگیرید:
سوکرالوز

سوکرالوز (Sucralose) با فرمول شیمیایی C۱۲H۱۹Cl۳O۸ تنها شیرین‌کننده بدون کالری است که از شکر مشتق می‌شود و ۶۰۰ بار از شکر شیرین تر بدون هیچ گونه طعم تلخی است و به راحتی در آب حل می شود و پایداری خوبی نسبت به دما و پخته شدن دارد. سوکرالوز در سال ۱۹۷۶ توسط شرکت Tate & Lyle کشف شد و در سال ۱۹۹۸ توسط سازمان غذا ودارو ی آمریکا FDA تأیید شد و در حال حاضر در ۸۰ کشور شامل آمریکا، کانادا و استرالیا برای انواع مواد غذایی جامد و نوشیدنی ها مورد استفاده می‌باشد.

سوکرالوز شیرین کننده رژیمی می باشد که طعمی شبیه شکر دارد و شیرینی آن در دهان باقی می‌ماند و هیچ طعم ناخوشایندی در دهان ایجا نمی‌کند و در بدن انرژی تولید نمی‌کند . قدرت شیرین کنندگی آن 3 برابر آسپارتام و آسه سولفام و تقریبا دو برابر ساخارین می باشد.

کاربرد سوکرالوز :

-طعم آن که کاملا”شبیه شکر است و مقاومت عالی آن در برابر دما موجب برتری این شیرین کننده از سایر شیرین کننده ها شده است و جایگزین شکر در شیرینی جات ، کیک و کلوچه و بیسکوئیت های رژیمی می باشد.

– به عنوان یک شیرین کننده در مکمل های غذایی , مواد دارویی , ویتامین ها و مکمل های معدنی و دارویی و مکمل های بدنسازی قابل استفاده می باشد.

– در انواع کافی کریمر ها و آبنبات های بدون قند و رژیمی کاربرد دارد.

-به عنوان شیرین کننده در آدامس ، سقز و دراژه کاربرد دارد.

-این شیرین کننده کم کالری به طور وسیع در صنایع غذایی و دارویی از جماه کنسروها ، سس ها ، شربت ها و نوشیدنی و آب میوه های بدون قند، کیک، انواع دسر لبنی ، ژله ، بستنی مصرف می گردد.

-مصرف سوکرالوز در صنایع گز و سوهان ، در مقایسه با شکر قیمت بسیار مقرون به صرفه تر می باشد .