سیترات سدیم

جهت استعلام قیمت و سفارش، تماس بگیرید:
سیترات سدیم

تری سدیم سیترات یک پودر سفید رنگ با خاصیت بافری و دارای طعم ترش ملایم می باشد که نمک اسید سیتریک محسوب می شود که به راحتی در آب حل می شود از این نمک به‌عنوان بافر در تولید نوشابه‌های گازدار به‌عنوان تنظیم کننده اسیدیته در مربا، به‌عنوان پف‌کننده در خامه و به‌ عنوان امولسیون کننده در پنیرهای فرایند شده استفاده می‌شود .

سیترات سدیم از واکنش اسیدسیتریک با هیدروکسید سدیم خلوص بالا ( NaOH ) یا کربنات سدیم تولید می شود که طی این فرآیند اسیدسیتریک خنثی می‌شود و بلور های ‌تری سدیم سیترات ایجاد می‌شود.

کاربرد های سیترات سدیم :

– سیترات سدیم یک افزودنی مواد غذایی می باشد که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد.

– در صنایع نوشیدنی از سیترات سدیم به عنوان یک عامل طعم دهنده و نگهدارنده در انواع نوشابه ها ، شربت ها و آبمیوه ها استفاده می شود که باعث ایجاد طعم ترش می شود.

– سدیم سیترات به عنوان امولسیفایر برای اینکه چربی پنیر پیتزا در هنگام آب شدن جدا نشود و همچنین باعث عامل کشسانی پنیر شود مورد استفاده قرار می گیرد .

– از سدیم سیترات برای کنترل اسیدیته در مواد غذایی مانند دسرهای ژلاتینی ، فرآورده های لبنی مانند شیر و ماست و پنیر استفاده می شود.

– سدیم سیترات مانع از ته نشین شدن و رسوب مواد جامد شیرهای تغلیظ شده در زمان نگهداری می شود.

– تری سدیم سیترات در تهیه سوسیس کالباس ، کیک و کلوچه و سایر مواد غذایی برای بهبود طعم و به عنوان یک نگهدارنده برای جلوگیری از تشکیل قارچ استفاده میشود

– سدیم سیترات در صنایع دارویی به ویژه داروهای ضد انعقاد خون و آنتی اسید کاربرد دارد.

– در صنایع شیمیایی سدیم سیترات یک عامل مؤثر برای از بین بردن کربنات ها از دیگهای بخار و رادیاتور ها می باشد.

– در صنایع آرایشی بهداشتی از سدیم سیترات جهت تنظیم PH فرمولاسیون استفاده می گردد.

– سدیم سیترات در پاک کننده ها و شوینده ها نیز موجب کاهش سختی آب، بهبود عملکرد پاک کننده و پایداری شوینده ها می شود.