مونو پروپیلن گلیکول

جهت استعلام قیمت و سفارش، تماس بگیرید:
مونو پروپیلن گلیکول

مونو پروپیلن گلیکول یا MPG مایعی بی رنگ، ، روغنی، شفاف، بی بو و جاذب رطوبت و محلول در آب می باشد که به عنوان امولسیفایر، نگهدارنده، مرطوب کننده ، پایدار کننده و حلال در انواع صنایع غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی و صنعتی استفاده می شود. از واکنش آب و پروپیلن اکساید، مخلوطی از مونو پروپیلن گلایکول و دی پروپیلن گلایکول حاصل می شودند و سپس با تقطیر و جداسازی، دو مونو پروپیلن گلایکول از دی پروپیلن گلایکول جدا می شود.

کاربردهای مونو پروپیلن گلیکول:

– پروپیلن گلیکول حلال اصلی در صنعت اسانس است. و مهمترین کاربردش در تولید انواع اسانس های مایع و رنگ‌های محلول در روغن کاربرد دارد.

– مونو پروپیلن گلایکول نیز مانند گلیسیرین و سوربیتول، مانع از تبخیر رطوبت مواد غذائی می شود و ماندگاری محصول را بالا می برد.

– پروپیلن گلایکول در تولید انواع روغن نباتی به عنوان روان کننده چربی دوست کاربرد دارد.

– مونو پروپیلن گلایکول در ساخت آدامس آدامس و دراژه به عنوان عامل مرطوب کننده از خشک شدن و سفت شدن جلوگیری می کند.

– مونو پروپیلن گلایکول در کیک و کلوچه به عنوان یک مرطوب کننده و پایدار کننده خوب می باشد.

– مونوپروپیلن گلایکول امولسیفایر چربی دوستی است که باعث افزایش تثبیت کف و هوادهی در خامه ها و مخلوط های قنادی می شود.

– مونو پروپیلن گلایکول به عنوان حلال، نرم کننده، پایدار کننده و حامل، در داروها استفاده می شود.

– مونو پروپیلن گلایکول در محصولات آرایشی مانند دستمال مرطوب به عنوان امولسیون کننده، مرطوب کننده، حامل اسانس و جاذب رطوبت کاربرد دارد. و در در تهیه لوسیون و کرم ها و ضد آفتاب کاربرد دارد .

– در شوینده ها مانند شامپو و مایع ظرفشویی، پاک کننده، ضد عفونی کننده ها، انواع لوسیون ها و کرم ها و مواد آرایشی رنگی پروپیلن گلایکول به عنوان حلال و رقیق کننده مورد استفاده می باشد.

– مونو پروپیلن گلایکول در اتومبیل، موتور، قایق، و بال های هواپیما به عنوان مایه خنک کننده(ضد یخ) به دلیل داشتن نقطه انجماد بسیار پایینکاربرد دارد.

– مونو پروپیلن گلایکول در روغن های هیدرولیک کاربرد دارد.

– پروپیلن گلایکول به عنوان حلال در تولید رزین های غیر اشباع پلی استر و در لعاب ها و لاک های جلا دهنده و رنگ ها به علت دوره طولانی تبخیر خود، باعث طولانی تر شدن زمانی است که رنگ برای استفاده مناسب است.

– مونو پروپیلن گلیکول به عنوان عامل چسبندگی مایعات به سطوح نیز مورد استفاده قرار می گیرد.