متابی سولفیت سدیم

جهت استعلام قیمت و سفارش، تماس بگیرید:
متابی سولفیت سدیم

سدیم متابی‌سولفیت یا سدیم پیروسولفیت یا دی سدیم (metabisulfite) یک ترکیب غیرآلی محلول در آب می باشد که از تبخیر محلول سدیم سولفیت اشباع شده با گاز دی‌اکسید گوگرد تهیه می گردد و اکثراً به عنوان یک عامل ضد عفونی‌کننده، آنتی اکسیدان و نگهدارنده استفاده می‌شود.

سدیم متابی سولفیت پودر کریستاله ای می باشد که به سرعت با رطوبت هوا ترکیب شده و اکسید می گردد. مقدار آب جذب شده توسط محصول در محفظه بسته به میزان نفوذ، حرارت و رطوبت نسبی بستگی دارد و شرایط نگهداری غلط ، ممکن است به تشکیل دانه‌های سخت در محصول منجر گردد.

کاربرد متابی سولفیت سدیم:

– متابی سولفیت سدیم در صنایع غذایی بعنوان نگهدارنده و جلوگیری کننده از فساد مواد غذایی بخصوص در میگوِ، آب میوه، سرکه و آبلیمو، غذاهای دریایی، میوه جات خشک و غیره

– سدیم متابی یولفیت به عنوان یک نگهدارنده و آنتی اکسیدان در مواد غذایی استفاده می‌شود و هم چنین به عنوان E223 شناخته می‌شود.

– سدیم متا بی سولفیت در صنایع مواد غذایی خشک مثل چیپس سیب زمینی یا پودر نوشیدنی به عنوان افزودنی و نگه دارنده مورد استفاده قرار می گیرد.

– سدیم متابی سولفیت در تولید نوشیدنی ها به عنوان استریل کننده و آنتی اکسیدان استفاده می کنند.

– سدیم متابی سولفیت در صنعت پرورش میگو کاربرد دارد.

– سدیم متابی سولفیت در تصفیه آب کاربرد کلر زدایی دارد.

– متابی سولفیت سدیمدر صنایع عکاسی در محلول ظهور جهت اسیدی کردن محلول ثبوت استفاده می شود.

– متابی سولفیت سدیم در صنایع چرمسازی جهت آهک زدایی و در کاغذ سازی و نساجی جهت سفیدگری استفاده می شود.

– متابی سولفیت سدیم در صنایع آبکاری جهت تصفیه فاضلاب حاوی یون کروم شش ظرفیتی و جهت جدا کردن کلر اضافی بعد ازبین رفتن یون سیانید کاربرد دارد

– متابی سولفیت سدیمبعنوان حذف کننده کلر بعد از سفیدگری نایلون و بعنوان فعال کننده در پلیمریزاسیون اکریلو نیتریل استفاده می شود.

– سدیم متابی سولفیت در صنایع دارویی حهت تولید استامینوفن و برخی داروهای دیگر کاربرد دارد

– در صنایع شیمیایی و دارویی برای مقاصد مختلفی همچون عامل کاهنده در تصفیه و جداسازی آلدئیدها و کتونها ، جهت از بین بردن زباله‌های حاوی برم حاصل از تهیه رنگ استفاده می گردد.