پروتئین ایزوله سویا

جهت استعلام قیمت و سفارش، تماس بگیرید:
پروتئین ایزوله سویا

پروتئین ایزوله سویا از استخراج و رسوب دادن پروتئین آرد سویا با حذف چربی و کربوهیدرات ها از کنجاله سویا تولید می شود و دارای حدود 90% پروتئین است. این ماده به منظور افزایش سطح پروتئین در مواد غذایی، کاهش چروکیدگی و ایجاد پیکره از طریق امولسیفیکاسیون، تثبیت و اتصال چربی و آب مورد استفاده قرار می گیرد.

پروتئین سویا بیشترین غلظت پروتئین در میان دیگر محصولات مشتق شده از سویا را دارد و بهترین منبع غذایی جهت تامین اسید آمینه می باشد و در عین حال مزه و خصوصیات ظاهری مواد غذایی را تغییر نمیدهد.

ایزوله سویا در صنایع غذایی به دلیل خصوصیاتی هم چون افزایش میزان پروتئین ماده غذایی، خواص امولسیفایری، جذب آب و چربی و خاصیت چسبندگی و در عین حال عدم داشتن طعم و بو از اهمیت خاصی برخوردار است.

کاربرد پروتئین ایزوله سویا:

– یکی از مهمترین کاربردهای آن در ساخت مکمل های ورزشی و پودرهای مخصوص ماهیچه سازی در ورزشکاران می باشد.
-پروتئین سویا در نوشابه ها و نوشیدنی های ورزشی استفاده می شود.
– اسید آمینه های پروتئین ایزوله سویا منبع تأمین پروتئین در جانشین های شیر است و به علت دارا بودن بیش ترین درصد پروتئین، برای تمامی افراد نیازمند به مقادیر پروتئین بالا، قابل استفاده است .
– از ایزوله سویا در ماکارونی جهت افزایش ارزش تغذیه ای، افزایش قدرت جذب آب و کاهش مقدار نشاسته ته نشین شده در هنگام پخت استفاده می شود.
– پروتئین ایزوله سویا در محصولاتی هم چون سوسیس و کالباس و محصولات کم چرب گوشتی باعث بهبود خواص فیزیکی و شیمیایی از جمله خواص امولسیفایری و نگهداری آب می شود.
– سویا ایزوله درغلات صبحانه، محصولات نانوایی ، برگر ها ، ناگت ها ، فرانکفورترها ، سس ها، سوپ ها و غذاهای آماده و غذاهای گوشتی و ماهی استفاده می شود.
– ایزوله سویا در صنایع لبنی مانند بستنی، ماست، پنیر و سایر محصولات لبنی کاربرد دارد.
– این پروتئین به فرآورده های گوشتی ، همبرگر و گوشت های تقلیدی جهت ایجاد امولسیون ، تثبیت و اتصال چربی و آب ، کاهش چروکیدگی ، اتصال مواد به یکدیگر ، کنترل رطوبت ، جلوگیری از مهاجرت چربی ها به سطح گوشت و کنترل بافت و تقویت پروتئین اضافه می گردد .
– پروتئین ایزوله سویا موجب ایجاد ساختمان ژلی می شود که رطوبت و چربی در داخل خود قرار میدهد و باعث بهتر جویده شدن و آبدار شدن محصول می شود.