مونودی گلیسیرید

جهت استعلام قیمت و سفارش، تماس بگیرید:
مونودی گلیسیرید

گلسیرول مونو استئارات یا مونو دی گلیسیرید (GMS) پودر سفید محلول در آب و روغن می باشد که از اسیدهای چرب گیاهی و حیوانی بوده و یک افزودنی غذایی می باشد که به عنوان امولسیفایر استفاده می شود. GMS دارای HLB پایین است درنتیجه مناسب برای امولسیون های آب/روغن(W/O)می باشد.

به طور کلی مونو دی گلیسیرید ها در محصولات غذایی موجب کاهش چربی، بهبود کیفیت محصول و افزایش ماندگاری محصول می شود و این ماده با خلوص 99، ( GMS 90) در انواع صنایع غذایی از جمله در نان، روغن ها و مارگارین،لبنیات، شیرینی و شکلات استفاده می شود.

کاربردهای مونودی گلیسیرید:

– مونو دی گلسیرید در پنیر پروسس شده و پنیر پیتزا باعث بهبود رفتار ذوبی پنیر و کنترل بافت و افزایش کش سانی پنیر وپخش شدن یکنواخت چربی در سطح پنیر و همچنین بالا بردن ماندگاری پنیر می شود.

– مونو دی گلیسیرید در صنایع لبنی مانند بستنی باعث افزایش هوادهی و بهبود بافت می شود.

– مونو دی گلیسیرید در انواع خامه صبحانه و خامه قنادی سبب افزایش هوادهی خامه قنادی و پایداری کف خامه می شود و از دو فاز شدن جلوگیری می کند.

– مونو دی گلیسیرید در حلواشکری از دو فاز شدن محصول جلوگیری می کند.

– مونو دی گلیسیرید در آدامس باعث نرمی و بهبود خواص جویدن می شود.

– مونو دی گلیسیرید در صنایع کیک و کلوچه سبب بهبود کیفیت کیک اسفنجی و افزایش حجم کیک می شود و از زود بیات شدن جلوگیری می کند.

-مونو دی گلیسیرید در صنایع نان باعث بهبود و نرمی بافت نان شده و به دلیل رطوبت بیات شدن را به تاخیر می اندازد و ماندگاری را بالا می برد.

– مونو دی گلیسیرید در پاستا و ماکارانی سبب کاهش چسبندگی خمیر در محصول می شود.

– مونو دی گلیسیرید در تولید کره و روغن ها کاربرد دارد.