رنگ کارامل

جهت استعلام قیمت و سفارش، تماس بگیرید:
رنگ کارامل

کارامل  خوراکی مایع محلول در آب است که در بسیاری از میوه ها به طور طبیعی یافت می شود و به صورت مصنوعی از کاراملیزاسیون شکر به دست می آید .  دارای طعمی غنی و بسیار شیرین است که از نظر قوام، چسبناک بوده و در غلظت‌های مختلف، رنگ‌های زرد روشن تا قهوه‌ای تیره را ایجاد می‌کند ، و به دلیل اینکه تحت دما و فشار بالا تولید می شود از لحاظ خواص میکروبیولوژی بسیار پایدار است.

رنگ‌ها همواره نقشی حیاتی در پذیرش و انتخاب مواد غذایی توسط مشتریان بازی می‌کنند. یکی از قدیمی ترین و پرکاربردترین افزودنی های غذایی است که کاربرد طعم و رنگ دهندگی و امولسیفایری دارد و به دلیل مقاومت خوب در برابر اسید سیتریک ، اسید فسفریک ، الکل و نمک تقریباً در تمام صنایع غذایی از جمله ماءالشعیر ، نوشابه های گازدار ، کیک ها ، شکلات ها ، کلوچه ها ، آب نبات ها ، سرکه ، بستنی و … کاربرد دارد.

کاربرد رنگ کارامل :

– یکی از مهترین کاربردهای آن ، رنگ دهی در صنایع نوشابه سازی (کوکاکولا) ، ماءالشعیر و نوشیدنی های الکلی می باشد .همچنین در نوشابه ها نقش امولسیفایر را نیز بازی می کند و سبب می شود طعم دهنده ها به صورت سوسپانسیون پایدار بمانند و رسوب کردنشان را به تعویق می اندازد و اساساً برای استفاده در نوشابه های رژیمی سبب کاهش درصد ترکیبات کالری زا می شود .
– رنگ کارامل در تولید سرکه سازی و تولید سیر ترشی کاربرد دارد.
–  رنگ کارامل به عنوان طعم دهنده در پودینگ ها ، آبنبات ها ، دسرها ، بستنی ها و سس ها مورد استفاده قرار بگیرد.
– کارامل معمولا به عنوان آخرین لایه کیک ها و دسرها استفاده می شود و به عنوان یک ماده اتصال دهنده برای خوراکی‌های مختلفی مانند کنجد، ذرت و بادام زمینی به کار می رود.
– کارامل در تولید نان و شیرینی و کیک وکلوچه و محصولات نانوایی کاربردهای متعددی دارد.