پروپیونات کلسیم

جهت استعلام قیمت و سفارش، تماس بگیرید:
پروپیونات کلسیم

پروپیونات کلسیم، نمک کلسیم اسید پروپانوئیک، به عنوان یک ماده نگهدارنده در نان و سایر محصولات نانوایی یا شیرینی پزی جهت جلوگیری از رشد باکتری‌ و کپک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از نمک کلسیم اسید پروپانوئیک در غذاها در مقادیر کم (معمولاً در 1ر0 تا 4ر0 درصد) برای سلامتی مضر نبوده و به خوبی در بدن انسان هضم می شود . همچنین پروپیونات کلسیم به طور طبیعی در غذاهای تخمیر شده وجود دارد و به راحتی در آب حل می شود.

نمک کلسیم اسید پروپانوئیک پرکاربرد ترین ماده ضد میکروبی در صنعت پخت است که در تولید نان، کیک، کلوچه، انواع محصولات آردی و تولید محصولات لبنی به کار برده می شود. این ماده از رشد باکتری ها و قارچ ها جلوگیری می کند موجب افزایش عمر محصولات غذایی می شود و بر عکس بنزوات سدیم در محیط قلیایی و PH زیر 5 بهترین تاثیر را دارد.

کاربرد های پروپیونات کلسیم :

-نمک کلسیم اسید پروپانوئیک مانع از رشد کپک باسیلوس مزنتراک شده که به طور معمول موجب فساد غذا می‌شود.
– نمک کلسیم اسید پروپانوئیک در محصولات نانوایی و آردی و قنادی مانند نان، کیک و کلوچه ، شیرینی ، بیسکوئیت و … استفاده می‌شود تا از رشد کپک جلوگیری کند و تاریخ مصرف و ماندگاری آنها افزایش یابد.
– پروپیونات کلسیم در برخی پنیرها و کره‌ها به عنوان افزودنی تخمیر شده تولید کننده این محصولات استفاده می شود.
– نمک کلسیم اسید پروپانوئیک را به عنوان نگهدارنده به گوشت فرآوری و کنسروهای غذایی ، محصولات لبنی، پنیر پیتزا ، خمیر پیتزا، آب پنیر پرورده و … می‌افزایند.
-نمک کلسیم اسید پروپانوئیک  در انواع دسر مانند خامه روی کیک، ژلاتین ، پودینگ ها، خمیر تازه، و نوشیدنی‌های غیر الکلی، مربا و ژله استفاده می شود.
– در غذای دام پروپیونات کلسیم مانع از رشد کپک و سایر میکروارگانیسم‌ها می شود.