پودر کاکائو

جهت استعلام قیمت و سفارش، تماس بگیرید:
پودر کاکائو

دانه های کاکائو ساخته شده از دانه های چرب تخمیر شده تئوبروما کاکائو می باشد که طی مراحل بو دادن ، غربال کردن ، آسیاب کردن ، استخراج چربی ، قلیایی و پودر کردن آن پودر کاکائو تولید می شود و کاکائو جامد یا شکلات و از قسمت چرب آن که تقریبا بیش از نیمی از آن را در برمی گیرد استخراج می شود.

کره کاکائو که باعث ذوب شوندگی کاکائو می شود حاصل می گردد .

کاکائو جامد پایه ساخت انواع شکلات ها می باشد و عنوان یکی از غنی ترین منابع انتی اکسیدان های طعم دار طبیعی شناخته می شود که ماده کلیدی در ساخت شکلات ، شکلات مایع و محصولات قنادی شکلات دار می باشد.

این پودر به دلیل فلاونوئیدها ( نوعی رنگ دانه گیاهی ) در طیف های رنگی مختلفی قرار دارد، مقدار فلاونوئیدها در پودر کاکائو بستگی به میزان فراوری و تولید پودر می باشد. پودر کاکائو فراوری شده ( آلکالایزید ) دارای رنگی تیره تر و پودر روشن که عمل فراوری روشنایی رنگ آنرا کاهش و قابلیت حل شدنش را افزایش می دهد.

کاربرد پودر کاکائو :

– در انواع صنایع مانند شکلات سازی ، کیک و کلوچه ، نان های صنعتی ، بیسکوئیت، ، لبنیات ، بستنی ، انواع دسر لبنی و غیر لبنی ، ژله، روکش های کیک، پودر های فوری، پودر کیک ، سس های شکلاتی ، خامه های شکلاتی ، نوشابه سازی و … کاربردهای خوشمزه ای دارد.