آگار آگار

جهت استعلام قیمت و سفارش، تماس بگیرید:
آگار آگار

صمغ آگار آگار یک ماده ژلاتینی گیاهی محلول در آب جوش و فاقد کالری است که از عصاره خشک جلبک‌های قرمز از نوع GELIDIUM بوجود می آید. آگار به‌شکل قطعات باریک نازک شفاف، یا گوله های سفید خاکستری رنگ بی‌مزه و بی‌بو است . می تواند به عنوان ملین، مهارکننده اشتها، جایگزین گیاهی برای ژلاتین ، قوام دهنده سوپ، نگهدارنده مربا، بستنی و دیگر انواع دسر مورد استفاده قرار گیرد. همچنین آگار به عنوان یک سوبسترای جامد در تهیه محیط کشت میکروبی نیز کاربرد فراوانی دارد.

آگار صمغی با خاصیت ژل سازی بسیار بالاست و با توجه به دوز مصرف پایین پودر آگارآگار و ایجاد بافت مناسب و مقرون به صرفه و اقتصادی بودن و پایداری در مقابل حرارت بعنوان جایگزین ژلاتین در محصولات ژله ای بکار میرود .

صمغ آگار شامل 80٪ فیبر، فاقد چربی و پروتئین و تنها مقدار کمی از کربوهیدرات است. به دلیل سطح بالای فیبر آگار، آگار بعضی اوقات به عنوان یک رژیم غذایی برای ترویج کامل بودن یا به عنوان یک ملین استفاده می شود. آگار نیز حاوی مقدار کمی ید و سایر مواد معدنی است.

کاربردهای صمغ آگار آگار:

– ازپودر آگارآگار بخاطر خاصیت ژل کنندگی بالابرای تهیه ژله استفاده میشود و همچنین در فرم دادن و ثابت نگه داشتن شکل خامه نیز استفاده می شود و در صنایع قنادی و کیک و کلوچه و مارمالاد کاربرد دارد.

– صمغ آگار در محصولات آردی و نان زمان بیات شدن را به تعویق می اندازد.

– آگار بعنوان ماده امولسیون کننده و پایدارکننده در عصاره میوه ها و دسرهای منجمد و بستنی و ماست و پنیر مورد استفاده قرار دارد .

– پودر آگار آگار در لبنیات یک بافت دهنده مناسب در محصولات مختلف لبنی با داشتن خاصیت استابیلایزری و امولسیفایری کاربرد دارد .

– در محیط آزمایشگاهی از پلیت حاوی آگار جهت تهیه محیط کشت میکروبی استفاده می‌شود. در این محیط علاوه بر آگار مواد مغذی دیگری نیز وجود دارد که باکتری یا قارچ را قادر می‌سازد تا در آن محیط رشد کنند. باکتری‌ها و قارچ‌ها را می‌توان پس از رشد، در زیر میکروسکوپ مشاهده کرد. آگار برای بسیاری از ارگانیسم‌ها غیرقابل هضم است بنابراین رشد میکروبی نمی‌تواند بر کیفیت ژل اثر بگذارد.

– آگار یک ماده با خاصیت ملینی می باشد و در داروها معده و روده کاربرد دارد.

– در صنایع آرایشی آگار آگار ماسک خوبی برای پاکسازی منافذ می باشد.