سدیم اسید پیرو فسفات

جهت استعلام قیمت و سفارش، تماس بگیرید:
سدیم اسید پیرو فسفات

پیرو فسفات با فرمول شیمیایی Na2H2P2O7یک پودر سفیدرنگ اسیدی محلول در آب می باشد که در پودرهاي نانوايي بعد از مخلوط شدن با آب و آرد در اثر بالا رفتن دما ایجاد گاز كربنيك مي كنند و اين گاز موجب افزايش حجم و اسفنجي شدن و تخلخل بافت نان ، بيسكويت، كيك و فرآورده هاي نانوایی مي شود. سدیم اسید پیرو فسفات به عنوان یک نمک فسفاته غذایی در صنعت کاربرد دارد. از ترکیب سدیم اسید پیرو‌فسفات با بی‌کربنات سدیم گاز کربن دی‌اکسید یا گاز کربنیک آزاد می‌شود البته به جز سدیم اسید پیرو فسفات موادی دیگری مانند اسید تارتاریک و کرم تارتار یا مونو کلسیم فسفات و دی کلسیم فسفات و سدیم آلومینیوم فسفات هم ازجمله عوامل تاثیر گذار در ور آمدن می باشند. پیرو‌فسفات با توجه به سرعت عملکرد در زمان آزاد سازی گازCO2، به سه گروه: پیرو فسفات fast، پیرو فسفات medium و پیرو فسفات slow تقسیم می شوند و مصرف کنندگانبرحسب نوع محصول تولید ی خود آن را در فرمولاسیون خود استفاده می‌کنند.

کاربرد سدیم اسید پیرو فسفات :

– پیرو فسفات سدیم عامل Leaving acidدر تهیه بکینگ پودر و بهبوددهنده های نان و آرد می باشد.

– دی سدیم دی فسفات به دلیل تولید گاز کربنیک که در حین عملیات مخلوط کردن، نگهداری خمیر و پخت محصولات خمیری، کیک کلوچه ، بیسکویت و ویفر، دونات، وافل، کاپ کیک تولید می کند دارای اهمیت است.

– اسید پیروفسفات با بی کربنات سدیم یا جوش شیرین قلیایی واکنش داده و گاز کربن دی‌اکسید تولید می‌کنند که عامل پوکی، پف کردن یا ور آمدن خمیر می‌شود و همچنین و این گاز موجب افزایش حجم و اسفنجی شدن بافت نان، بیسکویت و کلوچه و سایر فرآورده های آردی و Bakry می شود.

– دی سدیم پیروفسفات در غذاهای کنسروی باتشکیل کمپلکس با منیزیم از تشکیل کریستال های نامطلوب مانند (منیزیم آمونیوم فسفات هگزا هیدرات ) جلوگیری می کند.

– سدیم اسید پیرو فسفاتدر فرآورده های دریایی و در فراورده های گوشتی و پروتئینی جهت ثابت نگه داشتن رنگ و افزایش ماندگاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

– سدیم پیروفسفات باعث حفظ رنگ صورتی گوشت های سرد مانند ‌هات داگ و سوسیس می شود.

– پیرو فسفات سدیم در صنایع لبنیاتمانند پنیرخامه ای به عنوان عامل امولسیفایر کاربرد دارد.