اسید سیتریک آبدار

جهت استعلام قیمت و سفارش، تماس بگیرید:
اسید سیتریک آبدار

اسید سیتریک یا جوهر لیمو با فرمول C6H8O7 ، یک اسید ضعیف آلی است که در بسیاری از مواد غذایی مانند انواع میوه ها و سبزیجات و به خصوص مرکبات یافت می شود. این ماده به دو صورت اسید سیتریک آبدار ( مونوهیدرات – monohydrate ) که از تبلور آب سرد و اسید سیتریک خشک ( بدون آب – anhydrous ) که از تبلور آب گرم تولید می شود، موجود می باشد . اسید سیتریک به دلیل خواص ترش مزه گی ،PH اسیدی ، حلالیت بالا در آب ، خواص بافری و غیر سمی بودن کارایی خوبی به عنوان نگه دارنده و طعم دهنده مواد غذایی دارد.

اسید سیتریک کاربرد وسیعی در انواع شاخه های صنایع غذایی مانند دسر ها، ژل ها، کیک و شیرینی های ، بیسکوئیت، نبات ها، شیرینی و شکلات ها، کنسرو ها، نوشابه ها و نوشیدنی ها، مربا و مارمالاد، صمغ های مصنوعی و بستنی دارد.

کاربرد‌ اسید سیتریک آبدار :

– اسید سیتریک آبدار در صنایع نوشیدنی هم به عنوان طعم دهنده و هم به عنوان آنتی اکسیدان و نگهدارنده کاربرد فراوانی دارد.

– اسید سیتریک آبدار به عنوان نگهدارنده در تولید سوسیس و کالباس کاربرد دارد.

– اسید سیتریک آبدار جهت طعم ترش سرکه مانند در تولید زیتون و سایر ترشیجات استفاده می شود.

– اسید سیتریک در غذاهای منجمد، چربی‌ها و روغن‌ به عنوان تنظیم کننده pH و به عنوان آنتی اکسیدان و نگهدارنده عمل می‌کند و باعث طولانی شدن زمان نگهداری می‌شود.

– اسید سیتریک در صنایع آرایشی و بهداشتی نیز به عنوان تنظیم کننده PH به کار می رود و در لوازم آرایشی، نرم کننده ها، پاک کننده ها ، پماد ها و کرم ها، لوازم شستشو و ضد عفونی، ذخیره سازی خون و دترجنت ها کاربرد دارد.

– از سایر موارد کاربرد اسید سیتریک می‌توان به صنایع رنگ ‌سازی، استخراج نفت و آب فلزکاری و صنعت بسته‌بندی مواد غذایی اشاره نمود.